Inglasning av uteplats
När inflyttning skedde år 2008 så gällde regeln att man måste ha byggnadslov för att bygga inglasad uteplats. Denna regel togs sedan bort och det blev mer eller mindre fritt fram att bygga som man vill.
För Brf. Skälby Gård gäller följande: Tänker du bygga inglasad uteplats. 1. Lämna in ritning till styrelsen för godkännande i god tid före igångsättning. 2. När du fått klartecken från styrelsen så tala med din granne.
Det är viktigt att du vid alla förändringar i tid kontaktar styrelsen och lämnar in ritning/skiss på det du har tänkt göra vad gäller uteplats/Garage/Carport/Staket osv.
Ombyggnad av carport till garage, lämna in ritning till styrelsen för godkännande.
Staket beslutade styrelsen redan 2011 att höjden inte får vara högre än 1 meter.